ZTM Warszawa - linie podmiejskie w wyszukiwarce

avatar
Tomasso | 2009-08-02 13:21

Natknąłem się na pewien błąd w wyszukiwarce połączeń. Dla osób, które nie jeżdżą daną trasą i nie znają autobusów, które tam kursują zaufanie aplikacji może się okazać fatalne w skutkach. Chodzi o to, że w aplikacji nie został rozwiązany problem przystanków o tych samych nazwach i tutaj posłużę się przykładem, na którym dostrzegłem ten błąd: otóż chciałem wrócić z Jabłonnej do Warszawy, wpisałem więc nazwę przystanku początkowego - SZKOLNA - i docelowego w Warszawie, po czym wyszukiwarka zwróciła zaskakująco wiele wyników. Przez przystanek SZKOLNA w Jabłonnej jeżdżą tylko dwie linie: 723 i 731, skąd więc zatem w wynikach linie 718, 727 i 732? Po chwili spędzonej na stronie ZTM odkryłem w czym tkwi problem, mianowicie w tych samych nazwach przystanków! 718 i 732 jeżdżą z Marek, gdzie jest przystanek SZKOLNA, a 727 z Piaseczna i tak też jest przystanek o tej nazwie. Z tą różnicą, że ZTM nie tylko numeruje przystanki przez co przystanki o tej samej nazwie, ale w różnych kierunkach to w ich systemie różne przystanki, ale dodatkowo dodaje dwuliterowe skróty od nazwy podmiejskich miejscowości (SZKOLNA JB, SZKOLNA MK, SZKOLNA PS), aby uniknąć takich właśnie problemów.
Było to jakieś dwa miesiące temu, jednak myślałem, że ktoś na to zwróci uwagę i błąd zostanie naprawiony. Niestety nie został, zatem korzystając z chwili wolnego czasu sam się tym zająłem. Myślę, że takich błędów może być więcej i aż dziwi mnie, że nikt jeszcze ich nie dostrzegł. Na szczęście rozwiązanie nie jest skomplikowane, więc pewnie szybko sobie teraz poradzicie z problemem. Powodzenia.

avatar
admin | 2009-08-04 10:26

Dzięki za informacje.
Przy okazji wczorajszej aktualizacji rozkładu rozdzieliłem przystanki o identycznych nazwach.
Powinno być już wszystko OK.